Om Globsol
Globsol är ett ungdomsforum som arrangeras på Hanaholmen - kulturcentrum för Sverige och Finland, Esbo i Finland. Globsol, som arbetar för en ökad internationell solidaritet, för samman ca 80 st. unga aktiva människor från Norden och ger deltagarna möjlighet att nätverka, påverka och arbeta med angelägna frågor i engagerande workshops, föreläsningar och diskussioner.
Globsol är öppet för alla och politiskt obundet.
Ungdomsforumet Globsol är initierat av Kulturfonden för Sverige och Finland för att skapa fler kontaktytor mellan unga och aktiva medborgare och framtida beslutsfattare i de nordiska länderna. Globsol riktar sig till unga mellan ca 18 och 25 år som är intresserade av att nätverka, engagera sig, diskutera, inspirera och bli inspirerade. Deltagarna kommer bland annat från olika ungdomsförbund och högskolor/universitet från hela Norden.
Det primära syftet med projektet Globsol är att få unga och aktiva människor att mötas och att skapa bilaterala nätverk mellan Sverige, Finland och övriga Norden. Därtill strävar Globsol efter att öka de ungas kunskap och förståelse av globala frågor som berör främst biståndsländer samt att ge dem en möjlighet att arbeta tillsammans för internationell solidaritet. Globsol uppmuntrar till ett aktivt deltagande för att bekämpa globala orättvisor och erbjuder kunskap om hur det är möjligt att agera i Finland och Sverige för att ta itu med dessa problem.
Pressmaterial & filer
- B-A Map.jpg 1.1 MB
- Globsol 2013 program.pdf 307 KB
- Globsol 2014 English program.pdf 224 KB
- Globsol 2014 Inbjudan.pdf 352 KB
- Globsol 2014 Kutsu.pdf 336 KB
- Globsol 2014 ohjelma.pdf 225 KB
- Globsol 2014 program.pdf 221 KB
- Globsol 2016 ohjelma .pdf 215 KB
- Globsol 2016 program.pdf 403 KB
- Globsol2013.mp4 25 MB
- logotype.gif 1 KB
Läs våra pressmeddelanden på Mynewsdesk.
För mer information e-posta till press@exempel.se eller ring 012-345 678.
Affärsidé
Utveckla, tillverka och marknadsföra system för att lyckas med [nånting].
Vision
Skapa effektiva lösningar som bidrar till bättre [nånting].
Värdegrund
Starkt kundfokus.
Ärlighet mot kunder och medarbetare.
Innovativt tänkande.
Hört från kund
Ni har verkligen lyckats få till det precis som vi vill ha det! /Anders